הסתה חדשה • מחקר: המדינה משקיעה בתלמיד בהתנחלות כמעט כפול מבפריפריה

    שלמה בן יוסף No Comments on הסתה חדשה • מחקר: המדינה משקיעה בתלמיד בהתנחלות כמעט כפול מבפריפריה
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדינת ישראל משקיעה בתלמיד ביישובים מבודדים מעבר לגדר ההפרדה סכום של 12,899 ש"ח. זאת לעומת הממוצע הארצי שעומד על 6,540 ש"ח בלבד. סכום ההשקעה בתלמיד באזורי העדיפות הלאומית, הנגב והגליל, עומד על 7,788 ו-6,761 ש"ח בלבד בהתאמה. כך עולה ממחקר שערכו ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית ואיתמר גזלה, מנהל המחקר במרכז. מדובר במחקר ראשון מסוגו הממפה את הקצאת משאבי המדינה לחינוך בחלוקה לאזורים ובוחן היבטים כלכליים ואיכותיים כאחד.

    עוד עולה מהמחקר כי הכנסות הרשויות המקומיות ביישובים ממזרח לגדר ביהודה ושומרון ממשרד החינוך הגיעו בשנים האחרונות לרמה של כ-25% מסך הכנסות הרשות, כאשר הממוצע ביהודה ושומרון עומד על כ-20%. לעומת זאת, בשאר המדינה עמד שיעור זה על כ-15% בלבד כאשר באזורי העדיפות הלאומית שיעור נע בין 17%-20% בלבד.

    בהיבט של הוצאה על חינוך מכלל הוצאות הרשות עולה כי זו גבוהה יותר משמעותית באזורי יהודה ושומרון ביחס לשאר המדינה. זאת כאשר 30.2% מכלל הוצאות הרשויות ביו"ש הועברו לחינוך (34.7% ביישובים ממזרח לגדר ו28.3% ביישובים ממערב לגדר). זאת לעומת ממוצע ארצי (ללא יו"ש) העומד על 24.3%, וממוצע של 26.3% ביישובי הנגב ו26.5% ביישובי הגליל.



    0 תגובות